11/26/2018

KIITOLLISUUS

Viimeviikon torstaina vietettiin Amerikassa kiitospäivää.
Aamupäivällä käydään tekemässä nopeat viimehetken ostokset 
ja illalla syödään niin että olo on lopulta huono. 
Hei, sehän kuulostaa ihan meidän Joululta!



Amerikkalaisten kiitospäivä sai minut miettimään kiitollisuutta, 
mistä olen itse kiitollinen sekä mitä eroa on kiitollisella ja epäkiitollisella ihmisellä.

Välillä tuntuu että maailma pursuaa epäkiitollisista ihmisistä, mutta johtuuko se siitä että mielessä jylläävät harmilliset ja pieleen menneet asiat saavat aikaan vaan niin vahvoja tunteita että siksi negatiivisyys näkyy ulospäin ja helposti tulee tiuskahdettua ensimmäiselle vastaantulijalle, ilman sen suurempaa syytä.
Ja vaikka epäkiitollisella ihmiselläkin on päivässä paljon kiitollisuuden aiheita, ei niitä välttämättä tule huomatuksi kun kaikki energia menee keskittyessä negatiivisiin asioihin.



Onko kiitollinen ihminen onnellisempi?

Kun päivittäin miettii ja muistaa olla kiitollinen ihan pienistäkin asioista,
ei aikaa ehkä jää niin paljon valittamiselle/negatiivisten asioiden etsimiselle.
Tai sitten sille ei vaan enää löydy syytä.
Ja sitä alkaa katsoa omaa elämäänsä vähän eri kulmasta.



Tänään olen erityisen kiitollinen... 

Tästä aurinkoisesta päivästä, pakkasesta sekä yöllä niistä muutamista maahan sataneista lumihiutaleista.

Olen kiitollinen, että minulla on ihana perhe ja saan olla äiti.
Olen haaveillut toisesta lapsesta jo kauan, mutta sitten sainkin tutustua sekundääriseen lapsettomuuteen.
Ja nyt kiitän joka ikinen ilta pojastamme. Jopa niinä päivinä kun mikään ei mene suunnitelmien mukaan ja kun sukatkin ovat ihan väärän väriset.

Olen kiitollinen työpaikastani, kodistamme.
Ihanaa herätä aamulla ja aloittaa työt. Viiteentoista vuoteen mahtuu vain kourallinen aamuja jolloin vetäisin mielummin peiton korvilleni ja jatkaisin unia.
Ei siksi että väsyttäisi, vaan koska ei huvittaisi mennä töihin.

Olen kiitollinen, että minulla ei ole jatkuvia kipuja. 
Molemmat kädet toimivat, jalat kantavat ja selkä kestää.
Voin kävellä, juosta, hyppiä, tehdä kuperkeikkoja,
ratsastaa, uida ja joogata.
Vuosi sitten nämä kaikki eivät olisi onnistuneet.


Olen kiitollinen, että saamme päivittäin syödä, juoda puhdasta vettä, ulkoilla. 
Olen kiitollinen ystävistä ja siitä rakkaudesta mitä saan. 


Mistä sinä olet kiitollinen tänään?


- Sari

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti